HULTAVÅNG välskött förening med mycket stabil ekonomi

December 2019

Nu tänds TV4, Sjuan, TV12

Nu tänds TV4, Sjuan, TV12 och C More för Com Hems kunder
Com Hem och TV4 har under lördag 21 december arbetat med att slutföra grundavtalet gällande TV4 samt ett antal ytterligare kanaler. Detta innebär att vi åter börjat distribuera TV4 i det grundutbud som levereras via er fastighetsägare sent på lördagskvällen den 21 december. Detsamma gäller för Sjuan och TV12 för de kunder som tidigare hade dessa kanaler i sitt utbud.

Överenskommelsen omfattar i nuläget inte alla TV4:s kanaler och de av era boende som abonnerar på individuella betal-tv tjänster som påverkas kommer att få information om detta separat.

”Det är ett stort framsteg att vi nu har säkrat rättigheter för de kanaler som vi vet att våra kunder uppskattar mest. Vi har fortfarande delar kvar att förhandla med TV4, men med ett grundavtal på plats för det mest populära kanalutbudet kan vi nu slutföra diskussionerna utan att tittarna drabbas i lika stor utsträckning. Jag beklagar återigen hur de har påverkats den senaste veckan, och ser verkligen fram emot att nu kunna tända upp TV4 igen under söndagen,” säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

Jag vill passa på att tacka alla er som hjälpt till att vidarebefordra information och svara på frågor från era boende. Självklart beklagar vi hur ni och era boende påverkats men ser nu fram emot en jul med många av TV4:s kanaler åter på plats i utbudet.


Med vänliga hälsningar,
Stefan Trampus
Chef Fastighetsaffärer Com Hem
Uppdatering 2019-12-22 

Brev från ComHem

Vi beklagar att vi ännu inte kommit överens med Telia om ett nytt avtal gällande sändningsrättigheterna av TV4-kanalerna och C More. Här kommer en uppdatering om hur vi besvarar frågor från era boende, bakgrunden till förhandlingssituationen och hur ni kan hålla er uppdaterade om utvecklingen.
 
Information till era boende
Vi har kontaktat våra kunder som har individuella abonnemang per e-post och sms vid flera tillfällen. Vår kundservice jobbar stenhårt för att besvara alla frågor vi får via telefon, e-post och sociala medier. Självklart har belastningen varit hög, men vi kämpar för att hålla en rimlig servicenivå trots läget. De boende som ringer ringt in vill främst förstå bakgrunden och varför vi har valt att släcka ner kanalerna.
 
De vill även ha hjälp med att få förstå ersättningskanalerna och hur de får tillgång till dem. På sociala medier delar många sina åsikter och vi har därför ett team som är dedikerat till att svara på inlägg och frågor på bland annat Facebook.
 
TV4-kanalen är den som är mest saknad av våra kunder, men vår samlade uppfattning är att de ersättningar vi erbjuder är uppskattade av många kunder.
 
Förutom att vi har ersatt de påverkade kanalerna med annat innehåll ger vi även andra ersättningar till de som är individuellt betalande kunder hos oss:

• Frivisningar av en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande tv-kunder.
• Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat.
• Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling.
• Alla Com Hem- och Boxer-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata.

En viktig del i att skapa rätt kommunikation och vidta rätt åtgärder grundar sig att vi tar in synpunkter från de boende. Delar av vår koncernledning håller därför täta uppföljningsmöten kring läget. Vår vd Anders Nilsson och vår kommersiella chef Samuel Skott har själva tagit samtal med kunder för att höra vad de frågar om och vad de har att säga.
 
Varför kommer vi inte överens?
Meningsskiljaktigheten med Telia handlar i huvudsak om att vi vill ge våra kunder samma möjlighet att se TV4-kanalerna och C More på sin tv, surfplatta och mobiltelefon, som Telias kunder kan. Telia vill dock begränsa möjligheten att se TV4-kanalerna via streamingtjänster. 
 
 
Med vänliga hälsningar,
Stefan Trampus
Chef Fastighetsaffärer Com Hem
Om våra pågående förhandlingar med Telia
Uppdatering 2019-12-18